Difference between revisions of "Translations:Dictionary:Tapered sweep/3/es"

From SEG Wiki
Jump to: navigation, search
 
Line 1: Line 1:
''A''(''t'') es el factor dependiente del tiempo que produce la disminución. La mayoría de los barridos de vibrosismos son disminuidos durante 100 – 200 ms al inicio y al final para hacer más fácil el funcionamiento del equipo y evitar los efectos indeseables de un fuerte inicio o una parada discontinua. Comparar con [[Special:MyLanguage/Dictionary:nonlinear_sweep|''barrido no lineal'']].
+
''A''(''t'') es el factor dependiente del tiempo que produce la disminución. La mayoría de los barridos de vibrosismos son disminuidos durante 100 – 200 ms al inicio y al final para hacer más fácil el funcionamiento del equipo y evitar los efectos indeseables de un fuerte inicio o una parada discontinua. Comparar con [[Special:MyLanguage/Dictionary:nonlinear_sweep|barrido no lineal]].

Latest revision as of 20:02, 18 July 2020

Information about message (contribute)

This message has no documentation. If you know where or how this message is used, you can help other translators by adding documentation to this message.

Message definition (Dictionary:Tapered sweep)
''A''(''t'') being the time-dependent factor that produces the tapering. Most vibroseis sweeps are tapered for 100-200 ms at the start and end of the sweep to make it easier on the equipment and to avoid the undesirable effects of a sharp start or stop discontinuity. Compare [[Special:MyLanguage/Dictionary:nonlinear_sweep|''nonlinear sweep'']].
Translation''A''(''t'') es el factor dependiente del tiempo que produce la disminución. La mayoría de los barridos de vibrosismos son disminuidos durante 100 – 200 ms al inicio y al final para hacer más fácil el funcionamiento del equipo y evitar los efectos indeseables de un fuerte inicio o una parada discontinua. Comparar con [[Special:MyLanguage/Dictionary:nonlinear_sweep|barrido no lineal]].

A(t) es el factor dependiente del tiempo que produce la disminución. La mayoría de los barridos de vibrosismos son disminuidos durante 100 – 200 ms al inicio y al final para hacer más fácil el funcionamiento del equipo y evitar los efectos indeseables de un fuerte inicio o una parada discontinua. Comparar con barrido no lineal.