Difference between revisions of "Translations:Dictionary:Low-velocity layer correction (weathering correction)/1/es"

From SEG Wiki
Jump to: navigation, search
(Created page with "Una corrección de capa de velocidad baja (corrección de capa de intemperismo): Una corrección que es agregada para el tiempo de arribo de una reflexión para dar el tiempo...")
 
(No difference)

Latest revision as of 17:20, 9 April 2019

Information about message (contribute)

This message has no documentation. If you know where or how this message is used, you can help other translators by adding documentation to this message.

Message definition (Dictionary:Low-velocity layer correction (weathering correction))
{{#category_index:L|low-velocity layer correction (weathering correction)}}
A correction that is added to the arrival time of a reflection to give the arrival time which would have been observed if source and receiver had been located on the datum surface with no near-surface low-velocity layer present. A major component of [[Special:MyLanguage/Dictionary:static_corrections,_statics|''static corrections'']]. (q.v.); see also Figure [[Special:MyLanguage/Dictionary:Fig_S-22|S-22]].
TranslationUna corrección de capa de velocidad baja (corrección de capa de intemperismo): Una corrección que es agregada para el tiempo de arribo de una reflexión para dar el tiempo de arribo el cual habría sido observado si la fuente y el receptor hubieran sido localizados sobre la superficie del datum sin la presencia de la capa de baja velocidad cercana a la superficie. Una componente mayor de [[Special:MyLanguage/Dictionary:static_corrections,_statics/es|''correcciones estáticas'']]. (q.v.); ver también Figura [[Special:MyLanguage/Dictionary:Fig_S-22|S-22]].

Una corrección de capa de velocidad baja (corrección de capa de intemperismo): Una corrección que es agregada para el tiempo de arribo de una reflexión para dar el tiempo de arribo el cual habría sido observado si la fuente y el receptor hubieran sido localizados sobre la superficie del datum sin la presencia de la capa de baja velocidad cercana a la superficie. Una componente mayor de correcciones estáticas. (q.v.); ver también Figura S-22.