Difference between revisions of "Translations:Dictionary:Compaction/3/es"

From SEG Wiki
Jump to: navigation, search
 
Line 1: Line 1:
donde <math>\phi_0 </math> es la porosidad inicial (los ''[[Special:MyLanguage/Dictionary:Atterberg_limits|límites de Atterberg]]'', q.v.), ''c'' es una constante y ''P'' es la presión diferencial, la diferencia entre la presión de sobrecarga y la presión del fluido de formación. Esto lleva a una curva presión-velocidad la cual es ligeramente logarítmica:
+
donde <math>\phi_0 </math> es la porosidad inicial (los ''[[Special:MyLanguage/Dictionary:Atterberg_limits|límites de Atterberg]]'', ver), ''c'' es una constante y ''P'' es la presión diferencial, la diferencia entre la presión de sobrecarga y la presión del fluido de formación. Esto lleva a una curva presión-velocidad la cual es ligeramente logarítmica:

Latest revision as of 11:03, 1 September 2019

Information about message (contribute)

This message has no documentation. If you know where or how this message is used, you can help other translators by adding documentation to this message.

Message definition (Dictionary:Compaction)
where <math>\phi_0 </math> is the initial porosity (the ''[[Special:MyLanguage/Dictionary:Atterberg_limits|Atterberg limits]]'', q.v.), ''c'' is a constant, and ''P'' is the differential pressure, the difference between the overburden pressure and the formation fluid pressure. This leads to a pressure-with-depth curve that is roughly logarithmic:
Translationdonde <math>\phi_0 </math> es la porosidad inicial (los ''[[Special:MyLanguage/Dictionary:Atterberg_limits|límites de Atterberg]]'', ver), ''c'' es una constante y ''P'' es la presión diferencial, la diferencia entre la presión de sobrecarga y la presión del fluido de formación. Esto lleva a una curva presión-velocidad la cual es ligeramente logarítmica:

donde es la porosidad inicial (los límites de Atterberg, ver), c es una constante y P es la presión diferencial, la diferencia entre la presión de sobrecarga y la presión del fluido de formación. Esto lleva a una curva presión-velocidad la cual es ligeramente logarítmica: