Difference between revisions of "Translations:Dictionary:Christoffel equation/3/es"

From SEG Wiki
Jump to: navigation, search
(Created page with "donde <math> \kappa </math> es el numero de ondas, <math> \gamma </math> es la dirección del coseno matriz, <b>C</b> es el tensor de esfuerzo, <b>u</b> el vector desplazamien...")
 
 
Line 1: Line 1:
donde <math> \kappa </math> es el numero de ondas, <math> \gamma </math> es la dirección del coseno matriz, <b>C</b> es el tensor de esfuerzo, <b>u</b> el vector desplazamiento de la partícula, <math>\rho </math> la densidad, y <math>\omega </math> la frecuencia angular. La cantidad en paréntesis es llamada la <b>matriz de Christoffel</b>.
+
donde <math> \kappa </math> es el número de ondas, <math> \gamma </math> es la dirección del coseno matriz, <b>C</b> es el tensor de esfuerzo, <b>u</b> el vector desplazamiento de la partícula, <math>\rho </math> la densidad, y <math>\omega </math> la frecuencia angular. La cantidad en paréntesis es llamada la <b>matriz de Christoffel</b>.

Latest revision as of 11:34, 27 September 2018

Information about message (contribute)

This message has no documentation. If you know where or how this message is used, you can help other translators by adding documentation to this message.

Message definition (Dictionary:Christoffel equation)
where <math> \kappa </math> is wavenumber, <math> \gamma </math> is the direction cosine matrix, <b>C</b> is the stiffness tensor, <b>u</b> the particle displacement vector, <math>\rho </math> the density, and <math>\omega </math> the angular frequency. The quantity in parentheses is called the <b>Christoffel matrix</b>.
Translationdonde <math> \kappa </math> es el número de ondas, <math> \gamma </math> es la dirección del coseno matriz, <b>C</b> es el tensor de esfuerzo, <b>u</b> el vector desplazamiento de la partícula, <math>\rho </math> la densidad, y <math>\omega </math> la frecuencia angular. La cantidad en paréntesis es llamada la <b>matriz de Christoffel</b>.

donde es el número de ondas, es la dirección del coseno matriz, C es el tensor de esfuerzo, u el vector desplazamiento de la partícula, la densidad, y la frecuencia angular. La cantidad en paréntesis es llamada la matriz de Christoffel.